fredag 15 januari 2010

Bråkmakargatan


Blodiga tassar på mitt golv...nej det är inte resultatet av några lösspringande hundar det är Harry som varit i slagsmål.

Igår kväll såg jag att Harry ville ut så jag släppte ut honom i tron på att jag bara skulle kunna ropa in honom efter att jag gjort mig klar för kvällen. Ut ur duschen kom jag, slängde på mig en t-shirt och gick ner för att släppa in katten. Jag ropar men han kommer inte, han bara sitter på vägen utanför och stirrar på en annan katt som faktiskt ser ut att vara hans spegelbild. Två röda katter sitter och stirrar stint på varandra och jag kan faktiskt inte helt avgöra vem av dem som är min Harry. Ja, dem ger sig väl tänkte jag. Så flög de ihop i ett inferno av tassar, klor tänder
och skrik. Det såg inte alls bra ut så jag rusade upp i badrummet slängde på mig lite kläder och sprang ut till katterna som inte ens verkade märka att jag kom. Jag försökte lyfta upp den katten som jag trodde var Harry livrädd för att han inte skulle fatta att det var jag som lyfte honom och bara klösa mig. Jag fick ingen ordning på situationen och katterna flög ihop igen och igen. Tillsist struntade jag i om jag skulle bli riven och plockade upp den ena katten och sopade iväg den andra med foten. In i fullfart jagad av en ilsken katt som inte kunde ge sig. Katten i famnen börjar sprattla och vill inte alls in så jag öppnar dörren fort som sjutton och släpper ner den på golvet och undrar om det blev rätt katt. Katten smiter genast in i köket och vidare till groventrén och lämnar små röda tassavtryck efter sig på golvet. Pulsen stiger när jag går efter för att se vad som hänt. Det är iallafall min Harry jag fått med mig in med ett blodigt öra och en bloddrypande tass. Syrran kommer över och vi försöker se hur allvarlig ska
dan är. Jag håller i Harry och han börjar spinna så det var inte så farligt iallafall. Såret på örat var bara en skråma och tassen har en lite spricka på en trampdynan men inget värre tack o lov. Hoppas nu bara att den andra katten klarade sig.

Frodo kände ju att nåt var fel så när vi var klara med Harry och han fick gå ner på golvet igen kom Frodo för att tvätta honom...gulligt=)

Nu väntar några dagars husarrest för Harrys del tills tassen har läkt!

Frodo och Harry för ett år sen ungefär. Då var det inte helt så bra vänner och deras gemenskap gick mest upp på "jaga Harry leken".

3 kommentarer:

  1. Ajdå. Kattslagsmål kan bli riktigt otäckt. Vi hade en katt när jag var liten som egentligen hette Misse men som vi döpte om till Skorpan när han hade blivit könsmogen- det fanns knappt en fläck på honom som inte var täckt av äckliga sår :S Han var borta veckovis och kom hem, sov och åt. Han hade bara ett halvt öra också, för dom andra var typ avätna!

    Så kastrering är att rekommendera om ni vill ha kvar er katt! Putte däremot är ju sällan med i slagsmål, och han är ju kasterad sen långt tillbaka. Hans bråkstil är att ligga på sidan på vägen, fläka sig, låta svansen tippa fram och tillbaka lite varnande och psyka ut den andra katten ;) Han har nog aldrig varit i slagsmål i hela sitt liv. Tur att det gick väl med Harry-gubben!

    SvaraRadera
  2. Putte är väl för fet för att ens orka röra sej ;)

    SvaraRadera
  3. hehe jag det blir nog kastrering på Harry. Den enda invändningen jag har emot det är rädlsan för att han ska bli fetare än vad han redan är om jag kastrerar men å andra sidan kanske han ändå får leva längre som fetto än som slagskämpe

    SvaraRadera