tisdag 19 januari 2010

Borta

Om ni undrar vart jag har varit så är svaret...BORTA! Inte precis på annan ort utan mest i tankeverksamheten. Hörde på P1 på vägen in till universitetet idag att råttor som löptränat hade fått nya hjärnceller och detta i Hippocampus, dvs området där minnen lagras. I nuläget vet man inte om detta kan vara fallet även för människor...man får väl hopps eftersom jag ändå gillar att springa. Ja så fort snön försvinner ska jogginskorna på och sen är det bara att tuta å köra så återkommer jag med rapport om det hjälper för minnet eller ej. Hör du ingen rapport om det hela har det antagligen INTE hjälpt.

Förövrigt så hoppas jag att jag att jag ska kunna fortsätta blogga, fast kanske inte helt så regelbundet som innan, även fast min föräldraledighet nu är slut.

Ska jag orka göra ett ryck med nån kryptisk kurslitteratur...nej nu säger jag Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar