söndag 24 januari 2010

Barcelona

Då var biljetten bokad och klar. Jag och min syster åker till Barcelona nästa helg...jag har redan resfeber!!! Jag har ju en gång i tiden varit både världsvan och berest men det var ett tag sen och numera går det nästan att jämställa en resa in till Örebro med en inrikesresa och skulle man resa nån annastans och t.ex sova över ja då är det lika med urikesresa, iallafall bagagemässigt=)
Hoppas iallafall att det nu kommer gå bra och att syrran INTE tar med sig 15 herrelösa hundar hem...det är nog det jag är mest orolig för!!!=)

Helgen har jag iallafall spenderat utsocknes hela 20 minuters bilfärd hemifrån. Både Frodo, sonen och jag har vänner i ett och samma hus och det invaderade vi i helgen. Egentligen hade jag bara tänkt mig en övernattning men det blev två. Det har hänt nåt konstigt med mig eftersom jag helt plötsligt mitt i livet har blivit spontan...ojoj men det ger mig iallafall lite kliande nervositets exem att vara så oplanderad så helt personlighetsförändrad har jag iallafall inte blivit. Mest klåda får jag dock av den analkandes resan! Hursomhelst så ska det ju vara bra att göra saker man inte brukar, att utsätta sin hjärna för något som inte är det gamla vanliga inrutade och jag har verkligen börjat det nya året i den andan.

TAck o Hej Leverpastej!

6 kommentarer:

  1. Skönt att ni hittade bra biljetter! Ni kommer nog få en jättefin helg i Barcelona! Var noga med att gå strandpromenaden och ta kort vid havet, äta på små restauranger och inte bara dom på Ramlan och att njuta av semestern :) Förhoppningsvis får ni såntdär mysigt "vårväder"! Men ni har ju världens bästa guide med er också, så det blir nog inga problem att hitta på bra aktiviteter.
    Ta mycket kort också skulle jag säga :) hihi

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia! Tack för dina omtänksamma ord inne hos mig nu när vi haft det jobbigt! Hoppas allt är bra med dig o familjen o Frode förstås... Vad kul o spännande att åka till Barcelona...Härligt när man kan vara lite spontan, det tror jag man mår bra av att vara ibland! Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad kul att åka till Barcelona. Rolf och jag som inte är resvana har vatit där. Våran Anna jobbade där så vi var där och hälsade på henne.
    Hoppas att ni får en trevlig resa!
    Kram Inger

    SvaraRadera
  4. Ja det ska verkligen bli kul...lovar att ta en massa bilder och att äta en massa mat=)

    SvaraRadera
  5. Ja, Gaudi-parken och Pac Güell besökte vi, tyvärr var det otroligt mycket folk just den dagen vi var där så man såg mest en massa folk där det egentligen skulle vara arkitektur.
    Både den och la Sagrada Familia vad häftiga att se och eftersom det är så lätt att ta sej fram i Barcelona så kommer ni nog hinna med det också :)

    SvaraRadera
  6. Kikar in o Tackar för titten....Hoppas att du har det bra i snöstormen....Kramis Therese

    SvaraRadera