fredag 29 januari 2010

Längdspåret

Jag bor bara 50 meter från elljusspåret och nu har jag faktiskt åkt en sväng med skidor och allt! Grävde fram ett par riktigt gamla längdskidor i förrådet, "råttfällor" var det såklart, ett par pjäxor säkert 4 nummer för stora, riktigt tjocka strumpor för att fylla ut skorna sen tog jag sele på Frodo och så bar det iväg ut i kylan. Frodo är faktiskt ganska stark så jag fick en lindrig åktur. På plan mark orkar han dra mig helt och hållet för egen maskin men han behöver hjälp i uppförsbackarna. Nedför gick det så fort att jag vurpade flera gånger...haha vilken syn det måste ha varit och vilken tur att jag var ensam i spåret=) Ut i tystnaden åkte vi, bort från det belysta spåret och in o Kung Bores land. Björk och gran hängde tungt av snön och jag såg min egen andedräkt i ljuset av pannlampan. Snön knastrade under skidorna och månen skymtade bakom molnen. Spåret ringlade fram i ett landskap som var främmande för mig även fast jag gått där säkert 100 gånger tidigare. Snön gör allt så annorlunda och vackert vilken tur att jag hittade skidorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar