tisdag 1 februari 2011

Klickar

det är mycket klickar här hemma...klickar för att jag tränar med Frodo. Nu kör vi inlärning på att backa och så håller jag på med att hitta ett bättre sätt för oss att få en bra position i fotgåendet och jag är lite inne på att träna in det igen med hjälp av en kloss. Ni som är intresserade kan gå til Fanny Gotts sida http://www.klickerklok.se/bakdelskontroll.php och läsa om bakdelskontroll! Backandet kommer jag sen att använda för att få in ett snyggt ställande under gång så att strävandet blir bakåt istället för framåt...får se om jag lyckas! Igår hade vi några som träningspass och Frodo är så söt när han bjuder på beteenden...han duttar med nosen på mina ben, trycker med tassarna på mig, sitter, ligger, lägger huvudet på sne, bugar osv det finns många beteenden man skulle kunna bygga vidare på som skulle kunna blio roliga trick!

Andra klickar då...foderbytet gör ju vissa saker med Frodos mage...många påsar per promenad med andra ord. Lilleman har också utvecklat en riktikt täppt näsa men när han nyser så bildas det...hmmm ja klickar som landar lite varstans wohooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar