lördag 12 februari 2011

Härliga lördag

Såhär ser det ut när vi susar fram på vintervägarna!
Precis innan jag skulle ut på morgonrundan ringde J och undrade om vi skulle ut o gå med hundarna. Självklart skulle vi det, en sparktur skulle det bli lovade jag. Sagt och gjort vi började turen och det gick ju givetvis lite lättare för mig än för henne. Jag har ju 20kg dragvillig hund framför min spark och behöver egentligen mest bara bromsa lite nu och då. J har ju några kilos Jack Russel Terrier vid namn Morris och halsband och koppel så hon fick sparka för egen maskin vilket efter en stund märktes. Men inga problem här inte, vi bytte bara spark och hund så fick hon köra Frodo en stund och det gick jättebra! Så kul att han fungerar även med en annan förare. Vi körde nog en tur på 8km skulle jag tro, i strålande solsken ute på landet ja en bättre vinterdag än denna blir svår att få! Smart som jag är la jag upp turen så att det blev nedförsbacke nästan hela vägen hem och det behövde vi nog allihopa! Sparken är ju ett ypperligt färdmedel såhär års!

Fick ett hundmöte med idag och jag vågade låta Frodo springa i linans fulla längd och det bekom honom inte att det gick en hund på andra sidan vägen, han var så duktig och fokuserad på uppgiften. Vi körde också förbi några fotgängare men även där gick det bra och Frodo drog bara vidare förbi dem...bra jobbat min lilla pinscherpojk!

Nu återstår det bara att se om denna lilla turen var så bra för min förkylning men om det inte är det så var det värt det ändå!!!

Tack för bilderna J!


J, lilleman. Frodo och Morris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar