söndag 20 februari 2011

De boj lamm däj!

"Mamma bäääääja de e läskit" sa lilleman fast han innan vi gick ner till lammen hade sagt att han skulle krama dem. Två av grannens lamm är flaskmatade och otroligt tama. Aaron var allt lite skeptisk till en början men efter en stund så vågade han sig t.o.m med över den lilla inhägnaden och in till lammen alldeles själv. Där klappade, borstade han och kramade dem och hade allmänt trevligt. Frodo och jag stod och kikade och hade det allmänt trevligt. Sen fick Frodo springa lös på gården, kika lite på hästarna och de andra fåren coh jaga lite råttor=) Lilleman roade sig kungligt i snödrivorna och jag fick under väldigt lindriga omständigheter trötta ut både hund och barn.

Nu håller jag på för fullt att tvätta barnvagnen som nån katt har pinkat på igår...blä! Det var ett riktigt meck att skruva isär alla delarna som behövdes för att få loss tyget där katterna hade gjort toalett. Nu hoppas jag bara att jag kan få ihop allt igen när det har torkat=)

Tack o hej. Imorgon är det måndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar