måndag 14 september 2009

Träning och lek

Fille och Frodo jagar tennisboll

Syrran och jag med vovvar i rinken. Äntligen kommer en liten lydnadsuppdatering. Just den här dagen var det mest lek men jag gjorde ett försök till fritt följ när jag ändå hade en kamerakvinna med mig. Frodo blir mer och mer uppmärksam men vi har fortfarande en hel del att jobba på. Sen fick han även vad som ser ut att vara en loppattack mitt under fotgåendet...inte helt lyckat kanske. Ja ja vi övar vidare i sakta mak.

I söndags när jag tränande lite i rinken kommin bror helt plötsligt förbi och blev ett väldigt sponant störningsobjekt i träningen. Frodo såg givetvis att han hoppade över sargen och ville verkligen springa bort men jag kallade in honomtill mig och så körde vi lite fotgående istället och det gick bra trots störningen och även fast han var lös. Han var givetvis lite splittrad men han lyssnade ändå på vad jag sa...det var GRYMT!!!

Vad som ska vara ett försök på fritt följ

2 kommentarer:

  1. Hm, tur att det var morgon och inte kväll när jag såg den här filmen. Slutklämmen gav mej nästan mardrömmar nämligen ;)

    SvaraRadera
  2. Ja kamera kvinnan är lite av en skräck regissör...

    SvaraRadera