torsdag 17 september 2009

Motorväg

Aaron tycker att jag möblerar fel och flyttar därför runt möbler efter eget tycke. Oftast står allt utmed väggarna där det tar stopp.


Just idag är Aaron lite krasslig. Det började igår med lite snor och har fortsatt idag med två motorvägsfiler som rinner ut ur näsan. HERREGUD...jag har aldrig i hela mitt liv haft så mycket snor på mig själv som under dessa dagar! Jag fungerar nämligen som hans näsduk. Som de flesta andra barn jag känner till hör inte snortorkning till favorit rutinen. Vad som händer är att jag hör att han nyser...förstår att nu måste jag torka...har inget papper på mig...lyfter upp Aaron så han ska slippa snora ner sig själv och allt annat...går mot pappret OCH så gosar han in huvudet mot mig och ordnar det hela helt själv=)

Igår plockade vi iallafall lite äpplen och päron och experimenterade i köket. Päronmos med vanlijstång blev det mest lyckade. Koade päronen mjuka i lite lite vatten med vanilj i. Sen mixade jag allt med stavmixern...MUMS! Fast päron har ju också en baksida...den LÄTT laxerande effekten vilken jag redan har märkt av så har på morgonkvisten efter två blöjbyten.

Aaron kikar på en grävmaskin hemma hos en kompis.



Ganska ofta står han helt själv fast det är väldigt svårt att fånga på bild!



Aaron har tagit Frodos pip och då får han inte bara ta tillbaka den...han får snällt vänta tills Aaron släpper den. Lite lekregler måste vi ha här hemma annars blir det bara dragkamp och hårdhänt bus och det är Aaron än så länge för liten för.

2 kommentarer:

  1. Haha, Frodo är världens snällaste hund tror jag.
    Jag la upp spåret i mitt blogginlägg från igår också, om du vill kika :)

    SvaraRadera
  2. Ja Frodo är onekligen en snäll hund. Han har alltid varit ganska trygg och jag tror det är därför han liksom finner sig i det mesta.Bättre hund kunde man väl knappast ha fått med tanke på att vi blev barnfamilj så snart efter att han kommit in i våra liv.

    SvaraRadera