måndag 14 september 2009

Harry

Harry har växt och ser numera ut som den verkliga versionen av katten Gustav. Nu när han är lite större och lugnare har han blivit världens mysigaste katt. Vajre morgon när jag och Aaron kommer ner i köket möter han oss med jamande och kurrande för att sen slänga sig ner och åla runt mina fötter. Jag smälter givetvis för detta och kelar med honom. När jag sen ska ordna med frukost går han över till att kela med Aaron. Även fast Aaron kan vara hårhänt mot honom brukar han bara kurra och vilja gosa mer...en smula självplågeri?
Harry kommer också när jag ropar på honom han är världens snällaste,mysigaste och gosigaste katt...MEN han har glimten i ögat. Ganska ofta retar han Frodo...han är et jägare utan dess like. Att han är så fet som han är beror INTE på att jag ger honom för mycket mat utan det beror på att han jagar och äter gräshoppor. En och anna mus,sork och fågel hamnar också på hallmattan med jämna mellanrum.
Ibland är de sams och kan dela filt...Harry ser nästan lika stor ut som Frodo på bilden men det stämmer inte helt, Frodo är faktiskt större.
I vanlig ordning kunde inte Harry hålla sig i skinnet utan han började att mucka med Frodo...

2 kommentarer:

  1. dom är så söta tillsammans! vilken dröm att ha en katt och en hund som är så bra vänner, ändå var frodo så pass gammal när harry flyttade hem till er, fantastiskt ju!
    Goliat har väl passerat stadiet där han skulle låta någon katt ligga bredvid honom i korgen, men han busar friskt med zipper så jag får väl satsa på en artfrände som kompis istället istället ^^

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen vänner...Fast Harry är verkligen en retsticka...ujujuj!

    SvaraRadera