onsdag 23 september 2009

Nervositetsdravel

Idag har vi mest tagit det lugnt här hemma. Jag funderar på vad jag ska göra med Frodo innan anlagsprovet. Jag lär ju behöva gå en långpromenad så han får springa av sig iallafall. Det sista jag vill är att ha en torped att svischa efter i skogen. Lite lydnadsträning med kanske? Sist när vi spårade var han så duktig på att gå vid min sida fram till spårstarten...hoppas det fungerar lika bra nästa gång med.

Domaren som vi ska gå med sa iallafall att vi bara kan anmäla oss till flera prov sen när vi väl klarat anlagsklassen. Det ska bli riktigt kul att se hur det går. För Frodos del behövs lite skotträning först. Jag skulle väldigt gärna vilja ha nåt som smäller så att jag kan träna. En knallpulverpistol (finns det fortfarande sånna) eller en jätteballong eller nåt annat som låter. Men men vi får väl se hur det blir på anlagsprovet först och så ta träningen vidare utifrån hur det går där!

Hoppas nu att jag snart kan ge glada besked =)

3 kommentarer:

  1. Det kommer gå JÄTTEBRA! Lugn och fin :) Ni är superduktiga och har tränat jätteduktigt, det kommer gå så fint. Jag ska tänka på er!

    SvaraRadera
  2. jaddå jaddå...nu ska jag ut o gå iallafall

    SvaraRadera
  3. åhh nu är vi såå nyfikna!! Hur har det gått för er??

    SvaraRadera