fredag 18 september 2009

Härliga höst

Skjutsade min mor till tåget idag. Tog en sväng förbi köpcentret på vägen hem och fikade med Aaron, shoppade lite kläder till Aaron, handlade mat med Aaron och styrketränade med Aaron. Jag hade egentligen tänkt att bara handla lite mat men så kunde jag inte låta bli att bara kika på lite skor, kläder och annat smått o gått. Eftersom jag visste att jag skulle bli sugen på detta i förhand hade jag varit så förutseende att INTE ta med vagnen för att jag sen skulle tycka att det blev alldeles för jobbigt att gå runt med Aaron på armen och då ta mitt pick och pack och åka hem till Frodo för att istället ta en långpromenad i det varma och sköna höstvädret. Planen fungerade perfekt...jag fick verkligen mjölksyra i armarna efter en ganska kort stund. Stack in och handlade det jag skulle ha och sen var det raka vägen hem för en lång och skön promenad.

Å nu ska ni få höra!!! Det har äntligen hänt!!! Frodo verkar ha blivit en mogen hund...ja iallafall någotsånär. Jag tycker att han har förändrats lite på sista tiden. Han har blivit mer vuxen, lugn, lydigare och mer lyhörd.
För andra dagen i rad gick jag upp till ett av mina favorit ställen långt upp i skogen. Frodo fick vara lös och gå i koppel om vartannat. Han har börjat bli ganska duktig på att gå fint vid sidan när jag säger HÄR. Så utan att göra nån stor affär av det hela tog jag bara av honom halsbandet och sa HÄR...det fungerade perfekt. Vi gick så ett tag och sen kastade jag iväg lite godisbitar som han fick leta efter. Inkallningen fungerade också bra idag med undantag från en gång då han nosade så förskräckligt länge på vägen in till mig...då blev jag lite ilsk och gick och hämtade honom. Återigen sa jag HÄR och han gick då fint vid sidan ut ur skogen till vägen och väl på vägen fortsatte han gå fint vid sidan...åååååååååh jag hoppas verkligen att han kan bli en såndär härligt lydig hund och att detta inte var tillfälligt!!!

En lyckad inkallning...Matte jag kommer!!!

Lilleman i sin nya höst outfit...han sover så gott när vi är ute i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar