lördag 18 juli 2009

Saker som växer

Saker som växer naturligt är t.ex mina tomater och sockerärter. Jag måste ju vattna lite då och då förstås men annars är det bara att gå och spana och bli glad när man ser hur det mognar i trädgårdslandet.


Sockerärter är en av mina favoriter...MUMS



Tomater

Körsbär






Saker som växer utan att man vill det är ogräs, hår på benen, öron, näsor, valkar, dåligt tålamod, olater, lathet osv. Skulle kanske önska att min framtida lydnadschampion ploppade upp ur marken som en liten grönsak...men så är inte fallet. Istället får jag tacksamt se till att konstgödsla all min fantasi, entusiasm och träningsförmåga...för att inte tala om tålamod. Igår när jag pratade med min man sa jag att "det är ju tur att jag har sån´t tålamod". Tålamodet har alltid funnits där fast förr i tiden var mest av det sämre slaget. Den som fick mig att få ett lååångt tålamod var min syster hund Fille (tack ska du ha lilla gubben). Vi tränade tillsammans och jag blev arg när det inte fungerade...han presterade sämre...jag blev argare...han presterade ännu sämre och tillslut fick jag bara ge upp. Fille fungerar bäst när man själv är på bra humör...han är liksom en mätsticka på hur man själv mår helt enkelt.


Kontentan av detta inlägget är att man ska vara glad över sin fyrfota vän som hjälper till att hålla humöret i schack samtidigt som man odlar upp diverse trevliga egenskaper som tååååålamooood, skynda lååååååångsamt,glädjas över det lilla...ja ni fattar.



ATTACK!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar