tisdag 7 september 2010

Vad jag ska bli när jag blir stor?

Han satt länge och lekte med katten, lyssnade med stetoskopet och gav sprutor. Ivar är lite av en favorit och figurerar ofta i sonens små monologer. Ija-offa-ija-offa kan han gå runt och säga lite nu och då. Det betyder Ivar -morfar. Vad Ivar tyckte om att vara patient ska jag försöka visa på en film så fort datorn slutar krångla och låter mig ladda upp en snutt.

Vad jag ska bli när jag blir stor...ja det har jag ju redan blivit. Jag har ju en titel som beteendevetare eller fil.mag eller vad man nu vill kalla mig. Sen vet jag inte om jag tänker sluta där och vara nöjd bara för att jag kan kalla mig nåt men hursomhelst så hade jag en liten utfrågning med sonen angående vad han skulle bli när han blir stor. Jag fick ställa ja och nej frågor och tillsist kom vi fram till att han ville bli statsminister för det svarade han ja på. Tydligen ska han och bli centerpartist eftersom han även där svarade ja. Javäl vi lever i ett fritt och demokratiskt land så det ska han väl få bli om han vill. Men idag undrar jag om han inte har fallenhet för veterinäryrket också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar