torsdag 2 september 2010

Uteliv


Fikapaus

Även igår var vi ute en lång stund, ända tills regnet började skvala så mycket att jag tyckte att vi fått nog. Frodo fick gå ett nattgammalt spår igår och det gick väl sådär. Han var het på gröten och missade en hel del så jag la ett nytt spår igår som han fick gå idag och det gick mycket bättre. Spåret han gick idag var kort men jag gjorde en del klurigheter som han dock inte alls blev lurad av. Jag är väldigt sparsam med blod i början av spåret och då saktar han ner tempot en del. Idag gick han väldigt fint men spåret var ju kort så vi får se hur det blir i eftermiddag på spårprovet. Jag hade tänkt att cykla en sväng innan jag åker i hopp om att få slut på åtminstone lite energi så att han spårar lite långsamare. Mångs säger ju att man INTE bör spåra så snart innan man ska på spårprov eftersom det är bra om hunden är spårsugen när man väl ska tävla men ajg tror inte att jag behöver oroa mig för att Frodo inte ska vara sugen. Nu provar jag att göra såhär så får jag se om det fungerar.

Sen hoppas jag bara att mitt knä inte strular till det för jag råkade ramla imorse när vi spårade. Som en fura föll jag med knät rätt i en sten. Frodo vände sig om och undrade varför jag låg och krälade på marken men fortsatte att spåra bra ändå med mig haltandes efter i linan=(

Frodo fick inte vara med på fikat för matte var lite sur på honom eftersom han hade varit lite olydig och valt diverse trevliga doftspår framför mattes inkallning. Matte tinade dock upp efter ett tag och tränade lite lydnad med Frodon så att de båda blevo glada i hågen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar