lördag 4 september 2010

I ottan


Jag och min man...hehehe. Nejdå jag och en uppstoppad björn på Orsa björnpark=)
Att slå upp sina blå klockan 05.30 på en lördag är inget jag rekommenderar min son att göra men likväl gjorde han det ändå imorse. Det är bara att tacka o bocka för de timmar man ändå fick sova och snällt gå upp till en ny dag. Idag blir det förhoppningsvis en liten utflykt upp på Trollkarsklint så det borde hålla mig vaken iallafall.

Annars roade jag mig lite med att titta på lite bilder av diverse skogsfynd som jag gör när jag är ute med hund och barn...

Trattkantareller och trumpetsvampar fullkomligen mosar jag ner med vagnen när jag går. Ibland stannar jag o plockar lite också=)


Rårörd lingonsylt är så gott att det kan ätas med sked direkt ut burken.


Jag och Karl Johan stöter ganska ofta på varandra utmed stigarna.

Dessa läckra rackare springer jag inte direkt över så ofta, nån som vet vad det är?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar