onsdag 8 september 2010

Influensa?

Jag är golvad. däckad, i horisontalläge, förkyld, ynklig, snorig, hostig! Ville bara dele med mig av denna stora nyhet till resten av cyberrymden. Ja så nu vet ni varför det inte händer nåt intressant här hos mig. Fast det är ju inte riktigt sant. En väldigt god vän kom förbi idag med en liten goodie bag bara till mig...naaaaw så bra det kändes. Hon och jag lyckades faktiskt att ha ett ganska vuxet samtal häromdagen. Ja för ibland ägnar jag mig faktiskt åt annat än hundar. Vi är båda småbarnsföräldrar och kom till den slutsatsen att våra djupa samtal tvärdog i samma veva som vi fick barn. Nu pratas det mest om praktiska saker, ytliga saker som blöjor, kläder, hur många skor ett barn behöver och hur ofta man hinner duscha som förälder. Men som sagt för några dagar sen hände det som aldrig händer annars nämligen att alla barnen somnade samtidigt och två mycket förvånade mammor fick en timmes lunch på egen hand där man faktiskt hann att smaka på maten innan den hamnade i magen. Mellan tuggorna blev det en hel del djupa tankar och jag känner att mina personliga tillväxt tog ett skutt framåt vilket kändes ganska bra. Ja det är bra att reflektera och resonera om livet ibland.

1 kommentar:

  1. Haha, nu bara var jag tvungen att kommentera! I feel honored! Det var väl behövligt, våra samtal!Det har och är alldeles för mkt ytligt prat om allt praktiskt, ibland bli jag uppäten av min egen vardag. Tack sofia för att du finns i mitt liv!

    SvaraRadera