onsdag 15 september 2010

Spårtraning

Ja för er som laser och undrar varför jag inte kan skriva ett a med två prickar över så ar det för att min dator inom kort ska in på reparation. ajg kande att jag bara var tvungen att skriva det för det irriterar mig en hel del!!!

Idag har jag iallafall gått ett lite langre spår med Frodo. Jag orkar inte beskriva det i sin helhet men han gjorde val hysat ifrån sig idag. Det blåste en hel så Frodo som ar kanslig för vittringen fick jobba en hel del med att hålla koll på vart spåret egentligen låg. Det som gick allra bast var att han klarade strackan efter skott fint och att han var ivrig att hitta klöven som jag hade gömt ganska bra denna gång. Jag tror också att han verkar lugna ner sig lite nar han får viltkanning vilket ar både positivt och negativt. Nar han blir sjövild vid en viltkanning ar det ju enkelt att se vad som pågår och avbryta men om det ar som det var idag att han bara strosar ut på ett sidospår så marker jag faktiskt inte nån skillnad i hans spårbeteende. Det ar bara att hoppas på att viltintresset lugnar sig så pass att han struntar i det och håller sig till spåret.

Hoppas nu bara att det går bra på spårprovet imorgon!!!

3 kommentarer:

  1. Hej Sofia!
    Kommer du som vanligt vid 15:00?
    Själv har jag inte hunnit med ett endaste
    viltspår.
    Vi har ju lite annat för oss, 10 stycken vild-
    djur som springer åt varsitt håll.
    Hoppas på ett bra resultat imorgon!
    Vi ses!
    Kram Inger.

    SvaraRadera
  2. Grattis till att titeln nu är "officiell"! Nu håller vi tummarna för att ni tar ett steg till mot en ny titel imorgon...
    Lycka till från oss härnere i Skåne!

    SvaraRadera
  3. Inger: Jag kommer lite tidigare imorggon så hinner jag kanske traffa valparna lite innan vi aker=)

    UB & CO: ja novis som jag ar fattadejag ju interiktigt att jag var tvungen att göra nåt åt saken sjalv för att titeln skulle bli officiell och ja sjalvklart hoppas jag på en etta imorgon! Halsa skåne från mig!

    SvaraRadera