onsdag 1 september 2010

Jinnon


Igår tog vi en liten picnicpromenad jag och mina killar. Om det är nåt som jag gillar mer än andra saker så är det att vara i skogen. Skönt och lugnt och massor med utrymme för mig, hund och barn. Lilleman plockade jinnon (lingon) men tyckte inte att det smakade så bra. Däremot tyckte han bättre om rårörda lingon på fukostgröten idag! När jag är ute i skogen får Frodo springa lös och han blir bättre och bättre på att hålla sig inom ett efter mitt tycke rimligt avstånd utan att jag måste ropa på honom hela tiden. Många gånger går vi bara tysta, eller tysta är väl och ta i när men går med en som snart fyller två, och jag märker att Frodo stannar och väntar in oss eller springer tillbaka för att kolla läget.
Igår tog vi också en fikapaus på lillemans favoritplats. Det är egentligen ingen speciell plats utan mest en plats där det finns en stubbe att sitta/klättra på. Äppelmuffins, russin och kiwi spiller och dräller vi med men vad gör det när man är i skogen. Frodo var jätteduktig hela fikapausen och låg lös bredvid mig i lingonriset hela tiden. Detta belönades såklart med små munsbitar av min muffins och senare nästan en hel muffins som lilleman inte orkade äta!

Idag ska jag också gå ett spår med Frodo, sista träningen inför imorgon då vi har spårprov på schemat. Det ska bli så kul med tävling och nu hopas jag verekligen på ett förstapris!

Än så länge syns Frodo ganska bra i skogen men snart när höstfärgerna blir mer i röda och bruna nyanser då försvinner han helt. Han har världens bästa kamouflage så då får man lyssna sig till vart han är eller sätta på en reflexväst.

Provsmaka "jinnon". Vi såg också en hel del "samp" i skogen.

Inkallningsträning, Sodoooo. =)

3 kommentarer:

  1. Vilken fin förstasida!
    Två fina killar, filmsnutten
    är härlig när Aron ropar efter
    Frodo.
    Här växer valparna och blir mer
    och mer företagsamma. Helt underbara!
    Vi ses imorgon!

    SvaraRadera
  2. Åh, Aron är ju bedårande Sofia! Gud vilken söt unge :)

    SvaraRadera
  3. Ja får jag säga det själv så är de de finaste som finns!

    SvaraRadera