tisdag 14 september 2010

Cykeltur och upptur

Nu tror jag faktiskt att förkylningen vander! Igår blev det t.o.m en liten cykelrunda med Frodo och lilleman. det ar ju inte så anstrangande för mig att cykla med Frodo jag behöver ju bara styra och bromsa. Det enda som jag stör mig på att att jag inte har nån bra sele att cykla med. Den som vi anvander nu sitter inte så bra och nar han verkligen tar i ligger dan an mot strupen och det ar ju inte så trevligt. Nomesele fungerar inte nar vi cyklar eftersom jag har honom vid sidan av cykeln i en såndar cykelkrok och med en nomesele kommer han alldeles för långt fram. Jag skulle behöva en sele som sitter battre över bröstet men som man satter fast i cykeln på hundens rygg nån som vet var man hittar en sån?

Igår kom tidnigen hundsport och så sitter jag och laser lite förstrött i den nar ögonen falelr på en liten rubrik "ansöka om championat"...vaddå! Måste man ansöka om det!? Jag har visst missat att man måste göra det sjalv. På nåt vis trodde jag att det uppdaterades automatiskt men ack så ar inte fallet. Nu har jag iallafall ansökt om detta eftersom Frodo ar svensk utstallningschampion så snart borde det ave skrivas in i hans stamtavla. (Ja ni som vill får skratta åt mig=)

Nu ska ska jag lagga ett spår till Frodo så att vi ar redo för tavlingen på torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar