söndag 19 september 2010

Samp

Ok jag ska erkanna att bilden ar arrangerad men visst ar de söta!

Idag har vi röstat...eller jag har gjort det. Lilleman tyckte att de hela var ett ganska roligt arrangemang dar man skulle gömma sig för det ar ju det man gör bakom valbåsen eller vad man ska kalla dem. Efter vår samhalleliga insats blev det en liten tur till skogen för att se om trattkantarellerna hade vuxit till sig. Det blev val inte nån höjdarpromenad för Frodos del eftersom jag drabbades av svamphets och kopplade honom vid ett trad för att han inte skulle springa sönder alla svamparna. Såhar lat min och Aarons konversation: "Aaron ska du komma till mamma? Aaron vart ar du...oj så mycket svamp. Kom Aaron har var det mycket svamp. Var ar du? Ar du dar. Tittut. Kom ska du få se. Har du hittat en pinne...kom så får mamma se på pinnen." Osv osv allt för att försöka hålla honom inom ett lamligt avstånd medan jag plockade alla svampar jag inte lyckats kliva på sjalv. Aaron roade sig med att klattra på sternar hitta pinnar och hjalpa mig lite. Om nån frågar honom vad vi har gjort idag kommer han med stor sakerhet att saga, "mamma, Sodo, samp".

Borde ha tagit den stora korgen idag!


Mobilen tar ju kanske inte de allra basta bilderna men den kommer oftare med an kameran

Såhar ser det ut överallt

1 kommentar:

  1. Oh my!! Vad mkt svamp!! Det vattnas i min mun, svamppaj kanske i helgen haha?

    SvaraRadera