onsdag 25 mars 2009

Träning i Vretstorp

Åkte iväg på min lydnadsklass ett träning och är väl ganska nöjd med dagens prestation. Det var svinkallt men det gick bra ändå. Det som vi VERKLIGEN måste öva på är inkallning. Frodo gjorde en liten lov när jag skulle prova det och sen fick det bli med kopplet på. Ska hårdträna det nu i veckan. Annars så var det mest att träna vidare på det vi kan eller nästan kan och så ska jag börja med liggande under gång...det ska bli kul!

Apport och inlärningen det, av som har varit ett litet frågetecken, löstes på ett väldigt bra sätt idagt. Frodo blev väldigt intresserad när man rullade iväg den. Då tog han den i munnen!!! Hade kört fast lite på den träningen så det var kul att det gick bättre.

Annars har det inte hänt så mycket idag förutom att jag bakade en god limpa=) Fick barnvakt när jag skulle på träningen så pappa och min syster tog hand om lilla Aaron. När jag kom hem satt de och fikade i Vickans kök. Aaron hade precis slurpat i sig en hel nappflaska mjölk och såg väldigt mätt o belåten ut. Belåten såg även Victoria ut...tror att hon tyckte det var väldigt mysigt att mata o passa lilleman. Jag blir så glad av att jag har en trevlig familj som kan hjälpa mig lite nu å då...puss o kram på er!

Nej nu ska jag gå å lägga mig och fördjupa mina kunskaper om tävlingslydnad...ska läsa boken vi använder på kursen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar