lördag 7 mars 2009

Föräldrajobb, träning och optimism

Idag har vi en såndär slapp dag. Eller egentligen vet jag inte om just denna dagen skiljer sig så mycket från andra dagar. Att vara mammaledig kan ju onekligen kännas lite slappt ibland med tanke på att man inte måste sticka iväg och göra en massa saker. Fast, just ordet mammaledig är ju inte helt rättvist. Det borde ju heta mammajobb eller föräldraarbete. Att det känns lit slappt just idag kan nog bero på att jag faktiskt fick sova hela tre timmar i sträck i natt och hör och häpna det är jag supernöjd med!!! Lilla bäsen äter ofta och gärna så det brukar bli lite avbrott i nattsömnen för min del. Men eftersom just i natt var ganska bra känns allt rätt så bra idag.
Min man, är lite krasslig idag och man som han är har han totalt kapitulerat för denna lilla nästäppa och ligger utslagen på soffan. Själv smög jag ut med både vovve och barnvagn tidigt imorse för en go promenad längs med Svartån. Stannade på ett ställe för att träna lite inkallning och vardagslydnad och idag gick det faktistk bra med det mesta. Ska ju börja en kurs i lydnadsklass 1 imorgon så självförtroendet behövde en positiv upplevelse idag. Frodo har ju varit en aning olydig i det sista. Det är delvis för att han verkar ha fått bomullstussar i öronen och så är det förstås alla dessa löptikar!!! Hoppas bara att ingen kommer med en löptik på kursen imorrn...
En annan kul grej som har hänt är att jag råkade halka in på MQ´s slutrea och gick ut med en påse med 4 plagg för strax över 400 kr. Fin fint är det när kassan är lite skral. Det bästa av allt jag hittade var det för små jeansen som är jättesnygga och som jag planerar att kunna ha så snart jag fått in min pilatesrutin igen. Pilates är alltså en träningsform som stärker rygg, mage och lår och denna träning gör jag till intruktionerna från en DVD. Ja, jag vet att det är töntigt men skratta bäst som skratta sist...jag ska allt i de där jeansen..hehe=)

1 kommentar:

  1. Kul att du börjat blogga Sofia! Nu vill vi läsare se regelbunden uppdatering! :P Du måste ju i alla fall skriva när du varit på kurs.
    Snart är snön borta helt och då kör vi viltspårshelg tycker jag!

    SvaraRadera