måndag 23 mars 2009

Å neeeeeeej mer snöhöhöhöhöööö

Just när jag hade börjat längta till vår och sommar kommer världens största snöfall och det kommer i princip medan jag är ute o går. I början av promenaden var det ingen snö alls på marken och när jag kom hem 30 minuter senare var det ca 1 dm...jah blir så trött. Inte kan man träna platsliggning och inte kan man rulla vagnen som en normal människa. Det värsta är nog vagnen. Mina promenader blir mer av karaktären ploga vägen än att faktiskt gå på vägen.

Imorgon åker min man ut på jobb och blir borta fyra veckor...=( det blir lite trist som vanligt men fyra veckor går faktiskt ganska fort och sen är han ju hemma fyra veckor i sträck vilket är betydligt bättre. Imorse gick vi iallafall på promenad med hela familjen. Frodo fick springa lös och det gjorde mer än gärna. Vi tränade lite inkallning och larvade oss för att Frodo skulle tycka det var kul att komma till oss. Hoppas att ingen såg oss för vi såg ut som två nördar som kampade med en hundleksak...alltså det var jag och min man som kampade om den och inte hunden! Frodo tyckte iallafalll att vi verkade ha jätteskoj så han kom och ville vara med. Förhoppningsvis kan han få en mer positiv bild av inkallning på det viset.

Nu på kvällen tränade jag och Frodo lite lydnad inomhus. Han var jätteduktig men som det snöar nu så lär det ju kursen bli inställd...Nej nu ska jag inte deppa mer för lite snö utan hellre se framemot babysimmet imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar