söndag 8 mars 2009

Lydnadsklass 1, YEAH!!!!

Första lydnadsträningen och det gick bra!!! Vi övade på platsliggning, linförighet och tandvisning. Platsliggning var det som gick bäst idag. Det var svinkallt, vi var ute och det småsnöade lite men Frodo la sig ändå ner på kommando...wohooo! Han frös ju lite förstås eftersom det var så kallt så vi fick springa lite emellanåt för att hålla uppe värmen men jag tyckte han var duktig som la sig ner på den iskalla asfalten. Nästa steg blir att få honom att ligga kvar lite längre och förhoppningsvis blir det varmare tills nästa gång också men tills dess övar vi nog mest inomhus på det.
Linförigheten, ja vi har ju inte lärt oss fot än men jag har ju tränat en del själv hemma på kontaktövningar och att gå fint vid sidan . Katta (kursledaren) sa att jag bara kunde lägga på kommandot fot redan nu för att det såg fint ut =) jag blev suuuuperglad!!!
Tandvisningen var lite otäck som vanligt med gick bra eftersom han ändå satt stilla.
I det stora hela är jag väldigt nöjd med dagen och trött som sjutton. Frodo har slocknat i soffan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar