måndag 9 mars 2009

Mask i magen?

Både igår och idag har min kära vovve haft lite konstigt avföring. Ok, inte så intessant för alla att veta detta men det är ju sånt som en sån som jag går och oroar mig för. Frodos morgonrutin är att göra nummer två åtminstone två gånger på första promenaden. Både igår och idag har det varit lite löst och slemmigt med vad det verkar som inslag av blod...huuuuh. Ringde till min syster, som är mer hypokondrisk än jag när det gäller hundar och sjukdomar, för fråga vad det kunde vara och hon tyckte jag skulle ringa till en veterinär. Vetrinären sa att vi borde prova avmaskning...puh. Förhoppningsvis är det bara mask i magen. Nu när jag började tänka efter så kommer jag faktiskt ihåg att han hittade ett igelkottskadaver för inte så länge sen...men sen stoppar han ju alla möjliga saker i munnen så vem vet var eventuella maskangrepp kan komma ifrån.
Nu när jag iallafall har lugnat mig lite ska jag gå ner i källaren och hämta upp några flyttlådor och börja packa lite. Kom också på att cykelförrådet nere i källaren borde vara prefekt för att träna lydnad i...ska nog ner o prova. Frodo brukar alltid få följa med ner i källaren ändå man vet ju aldrig vad som gömmer sig där. Förövrigt så tror jag inte att det är någon fara med honom, pälsen är fin, ögon och slemhinnor likaså och humöret är på topp som vanligt. Nej, att oroa sig leder ju ingen vart. Nu går vi ner i källaren istället. Ha d gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar