måndag 15 februari 2010

Skador, koppel och nya familjemedlemmar

Idag för första gången har Frodo skadat sig litegrann ute i snön. Han skavde bort en lite flik från handloven, ni vet den där trampdynan som sitter lite längre upp som de inte använder. Det blödde litegrann men han verkade inte ha ont och när vi kom hem var såg det fint ut. Jag trodde inte att snön var så hård nu. Jag vet ju att skare kan vara farligt och vasst men nu tror jag det var en liten snöklump som plogbilen hade fixat i kanten på vägen.

På sista tiden har Frodo blivit jätteduktig att gå i koppel...eller det är väl egentligen jag som har ställt lite högre krav och varit mer konsekvent men det är verkligen jätteskönt att kunna gå en hel promenad utan drag i kopplet trots löptikskissfläckar. Jag får påminna honom ett par gånger men det vore ju helt utopiskt om jag inte ens behöve göra det.

Harry blev kastrerad idag och det blir fantastisk bra tror jag. Han kommer förhoppnings att marekra sitt revir mindre vilket betyder mindre kisslukt runt huset. Förhoppningsvis kommer han inte heller att slåss så mycket och sen kommer han kanske att vara snällare mot vår lilla kattunge...sin halvbror Ivar.

Ivar är en liten röd och vit katt med samma mamma som Harry. Han har i skrivande stund bott hos oss i ca ett dygn. Min son är lite extra förtjust över denna lilla "maaaau" som han kallar honom med sin allra ljusaste röst eftersom den är så liten.

3 kommentarer:

  1. åh! kattunge!! vart är korten människa!? ^^
    Jag tror absolut på din kasta-snö-metod, hihi! jag själv har också barskat till mej och ja, idag har det gått bra. Får se hur det fortskrider med träningen imorgon. Vi träffade min kompis Elin ohc hennes mellanpudel Klara igår för en gemensam promenad, och goliat var hemskare än nånsin!! jag kunde inte för mitt liv förstå vad det var med honom. Men idag tillkännagav hon att Klara tydligen löper, bara det att hon inte märkt det innan :) hihi, så det var inte så konstigt att goliat var precis helt galen. Imorgon ska vi ändå göra ett tappert försök att träffas och träna ihop. Får se hur lyckad den idén är ;)

    SvaraRadera
  2. hehe löptikskliss är faaaaaaaarligt!!! För sånna med hanhund, men tänk, sånt skit slipper ja tänka på :) Bra att Aaron gillar sin nya kompis :) och bra att Harry boy har blivit stympad, så kanske han slutar märka sitt revir kring vårat hus med, han o alla andra som friar till Signe. Nästa stympning får Signe stå för, snarast!

    SvaraRadera
  3. Men jahaaa, nu fattar jag, Öyvind sa att han hade blivit kastrerad och du pratade ju om att han hade blivit förändrad, men det trodde ju jag att han hade blivit för länge sen, kastrerad alltså.... Jaja, jag hänger inte med i alla era familjemedlemmars saker, ni har bliivit så många. Men ja, han kommer nog förändras iaf, tyvärr. Men han är fin ändå! Han blir ju lite lugnare... Det skadar väl inte helt..?

    SvaraRadera