tisdag 9 februari 2010

Barcelona

Det är alltid samma sak när man kommit hem från en resa. Borta bra men hemma bäst! Helgen har iallafall varit fantastisk. Jag, min flygrädda syster och vår dansanta storebror hade superskoj tillsammans. Storstadspulsen kom som en chock för oss lantlollor...ja vi blev ganska utmattade av alla intryck, långa promenader och framförallt sena nätter. Storebror bor ju i Barcelona, han pratar flytande spanska och är en fena på att dansa salsa....vilket jag ju också är iofs. Det är kanske inte så många som kan tro det men när de latinamerikanska rytmerna når mina trumhinnor händer nåt i min kropp och jag kan INTE stå still. Det är så fantastiskt inbjudande att dansa till sån musik. Javisst här är det inte bara fotgående och språngmarch med hund som gäller utan koordinationen räcker till lite mer än så. Jag skulle nog kunna förvåna en och annan med mina moves...hahaha.

Å så lite bilder...

En liten promenad i parken...

Några kaktusar...

När jag jobbade i Norge gjorde jag sånhär fisk som är en storsäljare i Spanien, saltad torsk.

La Sagrada de familia...kyrkan som aldrig blir klar och ser ut som nåt från Star Wars

Ett vackert hus byggt av samma arkitekt som kyrkan...

Sugen på middag? Sniglarna på marknaden hålls på plats med ett citronstaket...för den hungrige är det bara att köpa ett gäng och ta med hem...mmmmmums?

Har tagit en hel del andra bilder men jag upptäckte att jag inte har en enda bild bara på mig själv. Har inte hunnit fråga de andra personerna om de vill synas i bloggen så därför blev det bara bilder på annat!

3 kommentarer:

  1. Men VA! Så har man väntat och väntat på en uppdatering som handlar om resan, och detta är vad man får? :P Det var ju för kort, för få bilder, för lite detaljer! MER, MER, MER!

    SvaraRadera
  2. Jag gillade verkligen bilden på sniglarna!! Härligt, jag antar att du också köpte hem ett gäng som ni sedan stekte upp, du som älskaratt experimentera och hänga i köket! Säg itneatt du INTE köpte ngt!!

    SvaraRadera
  3. Nä det blev inte köpt nå snuskiga sniglar. Däremot köpte dom räkor o musslor o små bläckfiskar till världens äckligaste maträtt, paella... bläääää... Tur för mej så fick ja ett vegetariskt alternativ. Marknaden var jättemysig sålänge det var frukt o annat i stånden, men annars låg det ju hela grisar,kaninen o allt möjligt. alla sjödjur hålls ju levande så länge som möjligt, krabbor,hummrar osv. Det är jättehemsk.... hualigen... för å inte tala om alla hemska små stånd på gatorna som sålde husdjur, inklämda i minimala burar, nä, finare och trevligare saker det har jag sett. O finare o trevligare saker fanns det även gott om i Barcelona....

    SvaraRadera