söndag 28 februari 2010

BIG-3:a trots allt!

Frodo BIR och en glad matte

Vilken låååång dag vi har haft idag jag och Frodo på Ölkk:s inofficiella utställning. Det kom väl inte direkt som en överraskning att utställningar tar tid men idag var det bra segt. Frodo blev BIR, bäst i ras av pinschrarna, så han gick därmed vidare till gruppfinalen. Jag hade egentligen bara barnvakt till klockan 14-15 men jag lyckades övertala min stackars mor att sitta barnvakt ända tills klockan fem när vi kom hem.

Den förrvirrade matten försöker få ordning på sin hund!

När det så var dags för gruppfinalen travade Frodo in och skötte sig riktigt bra så jag hoppades på en placering och trodde väl kanske att jag skulle kunna lyckas eftersom domaren verkade ha ett gott öga för Frodo. Men så kom hon fram och tackade av mig och därmed var det slut och jag lämnade ringen lite snopen och tyckte synd om mig själv som hade väntat så länge förgäves...så hör jag plötsligt i högtalarna "...en pinscher..."vaaaaa! Jag fick göra en helomvändning och springa tillbaka för domaren verkade ha gjort fel eller så hade jag fattat fel. In i ringen igen och så kommer vi 3:a...hurra! Jag kände nästan att vi var tvungna att vinna nåt också eftersom våra trogna supportrar, Hjerpviken´s kennel och Frodos pappa med ägare, hade väntat med oss hela tiden och det måste ju vara extra tråkigt att vänta utan resultat när det inte ens är ens egen hund...ja men nu slapp jag iallafall känna så!

Fotografen till alla bilderna är Gert Erdbom

Kritiken:
" 2 årig hane av utmärkt typ. Mörka vackra ögon. Välutfyllt vackert nosparti o haka. Slarviga öron. Vacker hals. Välvinklat skulderparti. Tillräckligt förbröst. Vacker topline. Välansatt svans. Vacker underlinje. Bra lårbredd och bakbensvinklar. Rör sig effektivt o bra något lös fram. Bra päls och färg. Bra temperament. Välvisad."
Domare: Charlotte Orre Wallin

Syrran hadde också en bra dag med med sina pappilloner men det får ni läsa om på hennes blogg=)

Tack o hej

9 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS Sofia! :) Vad duktiga ni är , och Frodo är så fin så det är klart att ni placerade er!

    SvaraRadera
  2. thanx...ja jag e glad men Frodopodo tar det med ro...han har sovit sen vi kom hem

    SvaraRadera
  3. grattis! bra start på utställningsåret ;) Var det många pinschrar med? Visst kommer Mille o Frodo o träna i samma klass nu framöver? Har jobbat hela dagen annars hade det varit kul o kommit o hejjat lite ;)

    SvaraRadera
  4. Åh, vad kul. Jättegrattis!!!
    Vad synd att vi inte kunde vara kvar och titta.

    Själv tyckte jag att det var lite surt att åka ut ur big-valp ringen som 6:a.

    Grattis igen!

    SvaraRadera
  5. Det ska bli så kul att träffa allt trevligt pinscher folk man lärt känna under under nu på alla utställningar ;) Vi får se om vi ses i V-ås *hoppas* Kram!

    SvaraRadera
  6. HAHA, slarviga öron?? Vilket uttryck ^^

    SvaraRadera
  7. Stort Grattis till "lillebrors" framgångar! ;-)

    Hälsningar från Wincent med matte.

    SvaraRadera
  8. Grattis till BIR och BIG 3!!!
    Han är ju jättefin så det var ju inte mer än rätt;)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Slarviga örin är ju ett vedertaget uttryck i domarsammanhang...vi har fått den kritiken ett par gånger...det är för att Frodos öron flyger iväg ibland och speciellt när han blir lite låg eller lyssnar på mig viker han dem bakåt vilket inte ger det där karaktäristiska öronutrycket de ska ha enligt standarden...sen är ju också Frodos vänstra öra ett kapitel för sig=)Det lever liksom sitt eget liv

    SvaraRadera