måndag 22 februari 2010

En helt vanlig måndag?

Såhär ser en frusen pinscher ut...rumpan liksom kryper ihop. Detta blir ingen bra pose på Örebromässan så jag hoppas att de har varmt i lokalen. Han blir dock fort varm när han får springa lite. I bakgrunden ser man vår bostad bakom den stora snövallen...det är mycket snö nu!

Den här dagen har varit tämligen innehållsrik. På morgonpromenaden överraskades jag av två älgar, en ko och en kalv, som sprang mitt igenom Mullhyttan på stora vägen. Själv var jag påväg till ICA men innan jag kom dit såg jag nåt som såg ut som ett hästhuvud bakom snövallen. Ett par sekunder senare travade de båda älgarna ner för vägen åt mitt håll och det var max 70 meter bort till dem. Jag blev ju en aning nervös eftersom jag tänkte att de kan bli rädda om de inte hittar en väg ut mellan alla husen och snövallar. Jag hade liksom ingen lust att stå där med barnvagn och hund och två galna älgar! Jag började helt enkelt springa bakåt och ropa på min pappa som var i närheten. "DET KOMMER ÄÄÄÄÄLGAAAAAR!!! Han kom springandes åt mitt håll men som tur var svängde de två tämligen stora stekarna av innan de kom fram till mig. Får en vecka sen ca hade vi också älgbesök fast på min gata. Då var det syrran som satte kaffet i halsen när tre älgar sprang förbi ute på gatan. Lite vardagsdramatik sätter onekligen fart på adrenalinet! Såg två älgar till när jag var på väg hem från stan, men denna gången höll de sig i dikeskanten och utanför samhället.

Annars kan jag meddela att en tid har bokats för höftledsröntgen samt ögonlysning för Frodo och det blir i mitten av mars. Vi anmälde oss även till en agilitykurs idag så förhoppningsvis finns det plats för både mig och syrran med hundar...det blir jättekul!

2 kommentarer:

  1. Åh, så spännande med höftröntgen! Undrar om Frodo-podo kanske får bli pappa innan året är slut? :) hoppas!
    Hjälp vad mycket snö det är ja! Helt galet.
    Och ja ,jag hade också skitit på mej om jag sett älgar i trädgården. Här omkring finns mest harar och rådjur, rådjuren matas friskt i bostadsområdena och jag kan inte släppa Goliat i skogen längre.. Men det är grymt synd om dom, dom kan inte ha det lätt nu :(

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Har haft ganska mycket att göra ett tag.Födelsedagar, renoveringar och lite annat.
    Men vi får ta nya tag för att träffas snart.
    Vi ses ju på söndag på utställningen.
    Jätte bra att Frodo ska ögonlysas och HDröntgas
    i mars, men lite nervöst. Håller tummarna!
    Kram Inger.

    SvaraRadera