onsdag 10 juni 2009

Träning ger resultat

Var iväg med spårgruppen idag och tränade. Jag och Cissi la spår tillsammans och det var det värsta jag varit med om på länge. Frodos spår blev över nåt slags kalhygge med pinnar o bråte överallt. Goliats spår började i vad som såg ut som mer lätttillgänglig terräng men skenet bedrog. Det slutade med att jag och Cissi traskade ett antal meter genom ett träsk och blötte ner oss rejält. Det var en pöl i bilen under mina fötter på vägen hem!

När det väl var dags för spår blev jag nervös...hahaha hur ska det gå att tävla för mig kan man tro!?! Jag har ju tränat på lugna spårstarter sen förra kurstillfällets lilla hetslopp. Hursomhelst så var jag ju spänd på att se om träningen hade gett resultat...och det hade den HURRA! Frodo var jätteduktig och han spårade mycket lugnare och bättre nu när starten blev mer kontrollerad.

Glad i hågen klampade jag även med Cissi och Goliat genom deras träskspår...vilket också gick kanon. Sen var det bara att vänta på Syrran och Jenny med hundar som också klarade sina spår fint. Kul dag, kul sällskap och goooooooooda kakor Victoria!

Till sist en lånad bild från gårdagens promenad. Fille och Frodo rejsar...bakom kameran står Vickan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar