onsdag 17 juni 2009

Midsommarsnö

Efter frukost idag kunde vit nederbörd skådas...men inte utomhus utan inomhus. Det var Frodo som hade lekt sönder en kudde!!!!! Måttligt road av det hela fick jag sen gå och plocka tussar på hela övervåningen...oj va kul han måste ha haft###############! Det har varit mycket plock idag...hittade nämligen FEM fästingar på min stackars vovve...men jag krossade dem under min träsko och kände mig oerhört nöjd över att kunna ta ut min frustration på dessa otäcka skadedjur!

Fästingarna måste ha fastnat igår när vi spårade uppe i skogen. Spåret gick förövrigt riktigt bra och det enda som fattas för att träningen ska bli komplett är skotträning. Jag hade inte lagt detta spåret själv så jag hade ingen aning om vart vi skulle och det är alltid bra då måste man ju lita på hunden. Frodo var hyfsat lugn i starten och då brukar det ju gå bra. Tydligen så har han ärvt lite tempo från sin mor som också är en räser spårare...fast uppenbarligen med lite mer precision! Alla vinklar gick bra och Frodo var mer koncentrerad på uppgiften än han varit tidigare...det var positivt. Terrängen var snårig och svår men vi tog oss fram efter bästa förmåga. Väl framme vid kläven stannade han och markerade tydligt! Tänkt att träningen ändå går framåt...det var inte så länge sen han totalt struntade i klöven och fortsatte spåra för glatta livet på spåren av spårläggaren. Hursomhelst så pratade jag lite med min uppfödare idag och hon tyckte absolut att vi skulle ställa upp på pinschersektionens klubbmästerskap i viltspår. Är verkligen sugen på att göra det...ska fundera lite till innan jag bestämmer mig.

2 kommentarer:

  1. Vad finns att fundera över? BARA GÖRT KVINNA! :P

    SvaraRadera
  2. jajo...bara en liten fråga Cickan...du har aldrig funderat öven en karriär inom det militära?=)

    SvaraRadera