söndag 21 juni 2009

Kalhyggen,myggbet och såriga ben.

Jag och Cecilia tränade lite spårning idag och det gick kanon för oss båda. Spåren som vi hade lagt igår kväll var ca 500m långa med en massa vinklar och konstigheter. Frodos spår över ett kalhygge och in i lite skog. Goliats spår gick mest inne i skogen men det var mycket skiftande terräng ändå...gräs, ormbunkshav/skog, kärr osv. Roligast var det när Goliat försvann in i ormbunkarna och det enda man såg var ställen där det vajade lite. Det var lite som i Jurassic Park fast istället för en hemsk köttätande dinosaurie dök det upp en blodsniffande hund!

Kooikersarius Rex ligger i dvala på gräsmattan

Jag gick ju med kortbyxor idag vilket resulterade i ganska fula sommarben för min del. Det var ju ganska klantigt att inte tänkta på det eftersom jag visste att det låg en massa pinnar och grejjer överallt i Frodos spår...men men jag glömde ju en hel del annat också som spårlinan t.ex!


Klövarna som vi använder om och om igen börjar bli lite sunkiga...faktiskt



Frodos spårningsarbete blir iallafall bättre och bättre.Han blir mer fokuserad och nogrann för varje gång. Han vimsade bort sig ett par gånger denna gång men han fick reda ut det på egen hand och väl framme vid klöven hade det bara tagit ca 15 minuter att gå hela spåret så jag tror nog att vi är redo för anlagsprov nu...jajjemän!


Finn fem fel...korta byxor...för små fickor, för liten keps...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar