tisdag 2 juni 2009

Lite vardag till vardags

Ja en helt vanlig dag här hemma. Frodo slö och slapp på grund av nederbörd i form av många små otäcka vatten droppar från ovan och matte i nåt slags husfejartag. Vi var ute på en promenad med Victoria och Fille så Froso fick faktiskt lov att släpa sig ut i regnet ändå...OCH faktistk träna på att lägga sig ner i blött gräs vilket gick bra när jag lockade med kamptrasan! Han och Fille var jättesöta när de sprang runt på gärdet och härjade. Frodo blir dock lite skeptisk ibland till Fille som vallar på honom ganska friskt. När han vallar nafsar han nämligen Frodo i hasorna...inte speciellt omtyckte verkar det som eftersom Frodo nästan springer baklänges för att undgå detta...ser lite lustigt ut.

Passade på att träna lite inomhus och det gick bra. Tränar fortfarande på läggande under gång, rätta positioner, inkallning och annat tjafs. Det gick bra idag...sakta men säkert blir vi bättre och bättre. Nej nu är jag så hungrig att jag måste få i mig nåt! När man tränar och står i på dagarna och dessutom leker, byter blöjjor, läser, gosar, promenerar händer det ibland att matintaget blir lite åsidosatt...man jag tar igen det på kvällningen i riktigt medelhavsmanér.

1 kommentar:

  1. Men SJÄLVKLART ska du tävla i september! Det är ju jättebra att ha mål att jobba mot och jag tycker absolut inte att det är ett orealistiskt mål heller. Ni är så duktiga så det kommer gå fint, bara du hinner träna ordentligt så kommer det gå galant :)

    SvaraRadera