måndag 8 juni 2009

Ack o ve

Tränade idag på klubben. Det var dett tag sen sisr vi tränade lyrdnad så vi car en aning ringrostiga. Linförigheten gick ändå ganska bra trots allt. Man kan väl sammafatta dagens träning med att allt som vi gör med lina på går bra och allt som vi gör med linan av går inte alls!!! Frodo sticker väldigt gärna när man tar av honom kopplet. Han sticker inte ifrån mig utan han vill bara springa springa springa. Nu är jag lite frustrerad för jag har ändp tränat väldigt mycket på att han inte ska gåra så. Vi har tränat i långlina, utan lina, inkallningar med och utan lina, allmäna lydnad för att han ska fatta att det är jag som bestämmer....men ACK OCH VE han fattar inte DE!

Samspråkade lite med Cissi om det hela...hur man ska få honom att inte sticka iväg sådär. Vi kom väl fram till att det kanske är en mognadsgrej och att med idogt tränande och nötande borde det lösa sig...ja får verkligen hoppas på det annars skulle han passa fint som en matta framför kakelugnen...så vi får se....mohahahahahahaha

1 kommentar:

  1. Jag förstår den där matt-idén! Goliat KISSADE i Vickans kök idag, GRRRRRR!!!! Hoppas du får sova riktigt riktigt gott inatt så hörs vi imorgon bitida och går en trevlig långis tillsammans allihopa!

    SvaraRadera