fredag 19 juni 2009

En sur och besviken liten skit

Försökte träna lite lydnad idag men det gick inte helt enkelt...ska nog ta en paus för Frodo verkade inte ens tycka att det var det minsta spännande och det hela kändes som att försöka få liv i ett dödkört djur...

Känner mig lite besviken eftersom jag vet hur duktigt han kan vara när vi får till det...men det är väl som alltid när man tränar...ta nya tag om ett tag. Får helt enkelt satsa lite extra på spårningen för där har vi ju iallafall inte nåt somhelst problem med motivation.

Jag måste nog lära mig att inte ta allt på så stort allvar...livet ska ju faktiskt vara trevligt att leva också. Nu ska jag tänka på alla positiva saker i mitt liv, lyssna på musik och skingra deppmolnet över huvudet.

1 kommentar:

  1. Sofiiiiiiiaaaa... han är bara ett år! Tänk vad många härliga lydnadsår ni kommer att få, bara han får mogna och växa till sig lite!
    Kör du spår och kontaktövningar så kan ni återuppta lydnadsträningen snart igen. Inte tappa modet! Ikväll blir det skogspromenader med klöv i släptåg minsann :)

    SvaraRadera