onsdag 7 juli 2010

Ta-kontroll-över-leken-promenad

Imorse var jag oerhört seriös. Med träningsvesten och kepsen i högsta hugg gick jag ut på morgonpromenaden med en dummy i handen och solsken i blick. Jag passade på att träna på att leka i miljöer som är svåra för Frodo. Med svåra miljöer menar jag sådana miljöer där han tycker att allt annat än mig är intressant. Resultatet av dagens träning var lite halvhjärtad lek men ändå lite och han hämtade faktiskt dummyn på kommando fast lite tjat fick jag bidra med för att den skulle komma hela vägen fram till mig förstås men så har jag ju ingen reatriever heller=)

Det ska nog bli fler sådana promenader för det kommer att öka på hans lekslust och koncentrationsförmåga en hel del tror jag.

Men nu ska jag faktiskt på arbetsintervju=)

Ciao!


2 kommentarer:

  1. Åh, hoppas att arbetsintervjun går bra! Jag ska tänka på dej :)
    Kul att ni tränar på att leka också, det borde jag också göra idag faktiskt... *fann precis lite inspiration*

    SvaraRadera
  2. ojdå...att mman kan inspirera dig...det var inte illa=)

    SvaraRadera