lördag 24 juli 2010

SE UCH i Köping

Här hänger det som var målet med sommarens utställningar, Svenskt Utställnings Championat!

Och här har vi Hjerpviken´s Frode som har gjort sig förtjänt av sin vinst!

Idag fick vi njuta av en väldigt lyckad utställning för vår del. Frodo kom på första plats med CK i konkurrensklassen och då var championatet redan i hamn...vilket jag inte förstod men snart kom på då några undrade över mitt lite stilsamma tack "du har ju championatet nu" fick jag höra och då förstod jag. Ingen av hanhundarna i klasserna innan Frodo hade fått CK och sen var det ju bara championhundarna kvar och de har ju redan sina Cert. I Bästa hanhundsklassen placerade sig Frodo på en fjärde och sista plats men idag kändes det som om det kunde kvitta vi var ju vinnare ändå och dessutom var de hundarna som kom före fina så en fjärdeplats satt fint idag kan jag lova. Kritiken lyder:

Domare: Per-Erik Wallin

"Stilfull hane mycket vacker siluett. Bra parallelitet i skalle och nos. Vackra mörka ögon. Bra haka välburna öron. Flott hals stark rygg. Bra skulderläge lång bröstkorg välmusklade lår. Utmärkta ben och tassar. Rör sig väldigt bra. Bra päls och färg."

Den vackra siluetten kan skådas här...hihi




Såhär ska det se ut!

Imorgon blir det Mälarpinschern, en utställning bara för pinschrar och det ska bli kul att se hur det går. Det blir det ju också premiär i ny klass...Championklassen=)

4 kommentarer:

  1. STORT GRATTIS till Frodo som ju nu är SE UCH!!!!!! Wow säger jag bara, är så glad för din skull Sofia:) Han ÄR ju jättefin så jag är inte förvånad över championatet;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jättemånga grattis och grattiskramar och pussar och klappar från mig! Uj, jag är så glad för eran skull :) Hoppas ni firar ordentligt ikväll!

    SvaraRadera
  3. Grattis till championatet! Superkul och välförtjänt! :)

    SvaraRadera
  4. Grattis Grattis till Championatet!! Stilig kille =D
    //Linda

    SvaraRadera