söndag 25 juli 2010

Mälarpinschern i Köping

Jag tyckte inte att Frodo behövde agera modell idag igen så husse ställde upp i hans ställe=)

Är totalt slutkörd efter denna helgen kan jag lova. Jag gav allt och gjorde mitt bästa och sen skötte Frodo resten. Idag var det lite extra kul att visa honom för han var mer på hugget än han nånsin har varit i utställningsammanhang och han tyckte faktiskt att det var riktigt kul. Innan har jag ju fått kämpa lite med att egga upp honom för han har väl inte direkt tyckt att detta med utställning är nån tiopoängare på rolighetsskalan. Idag var även många söta tikar som förgyllde dagen och han skötte sig alldeles fantastiskt bra i ringen. Så bra att vi nästan gick och vann men inte riktigt. I championklassen fick han för sig att galoppera nästan ett halvt varv och det ingick ju inte direkt i planerna tyvärr. Han blev lite het och galen där en stund men det är inget jag tänker deppa över utan det lovar ju bara gott inför framtida utställningar om bara matte kan hänga med i svängarna förstås. Ja så var det det där med resultatet också. Debuten i championklass gick bra, en andra plats med HP gjorde till och med mig lite svag i knäna. I bästa hanhundsklass kom Frodo på tredje plats. Sen placerade han sig även som nummer 4 i bästa huvud och uttryck, en liten specialklass såhär på pinscherspecialen.

Domare: Dodo Sandahl

"Maskulin med stram outline. Utmärkt huvudprofil med välformade ögon. Utmärkt välvd hals. Korrekt stram topline. Härlig djup kropp. Står och går i balans. Kan strama upp sig aningen fram. Välvisad."

Frodo ställde även upp i avels och uppfödarklass men det får ni läsa om på hans uppfödares hemsida och på hans pappas hemsida.

Ehh varför har ni lagt dethär skräpet på mig...jag låg faktiskt o sov!

Utställningar i all ära men det är ändå bäst hemma med lite soffamys och lugn och ro.


Tack o hej!

3 kommentarer:

  1. GRATTIS igen!!! Vad bra det går för er, det glädjer mig:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha håller med om att husse borde få pris för bästa uttryck ;).
    Grattis! Vilka fina resultat. Är avundsjuk på era fina rosetter!

    SvaraRadera
  3. Grattis Grattis till alla rosetter i helgen!!
    Hälsningar från "fotografen"

    SvaraRadera