onsdag 28 juli 2010

Falkasjön


Badkrukan Frodo hittade en lämplig sten att kliva upp på så att han kunde slicka bort allt det våta äckliga vattnet från sina ben...

En fantastisk fin promenad gick vi idag uppe i Kilsbergen. Leden runt Falkasjön visade sig vara en härlig promenad i ett underbart landskap. Sen blir jag lika förvånad varje gång jag grillar korv ute men det smakar så bra...annars är jag ju inte direkt nån storkonsument av just korv.

Vi passade på att bada där med. Själva badandet var det mest Maja, syrrans hund, och Aaron som stod för. Själv hoppade jag i för att försöka locka med mig Frodo ut och det var näääästan så pass att han simmade med mig ut. Maja tyckte att det var jättelajbans när jag simmade men Frodo han stannade när han började tappa fotfäste. Jag hoppas ju att Frodo ska kunna lära sig att tycka om simmning och nu har han ju iallafall passerat "jag går i men bara tills det når magen" stadiet så simmningen kanske ligger runt hörnet trots allt.

Husse, Lilleman och "Jajja" som hon kallas av somliga.

Fin utsikt även bakom hunden=)

På vägen hem hade vi av frisyren att döma tydligen gått väldigt fort men inte tillräckligt fort för att lilleman inte skulle hinna somna innan vi kom till bilen=)

Maja

2 kommentarer:

  1. Uj, så härligt det såg ut! Hur lång var promenaden?

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte exakt hur långt det var men runt 5 km kanske lite mer. vi stannade ju och grillade och badade så för oss tog det ju en bra stund att gå runt men det tar absolut inte mer än en timme att gå runt om man inte stannar. Du får följa med nån gång!

    SvaraRadera