fredag 16 juli 2010

Där sprack bubblan...

Under flera månaders tid har vi njutit av en hund som har lyssnat och inte sprungit iväg olovligens på egna lovar...igår kom bakslaget som jag har undrat så länge över när det ska komma. Frodo stack och var borta i 10-15 minuter enligt min man som gick med honom...hehehe alltså inte var det inte mitt fel mohahahahahaha och om ni undrar så känns det bra. Han var säkert inte borta så länge ens men det känns ju alltis som en evighet när nåt sånt händer. Antagligen stack han på synitrycket av vad jag förmodar var ett rådjur eller möjligtvis en kanin snabbt gick det enligt uppgift. Så nu är det bara att skärpa träningen och dessutom få lite pli på min karl...ja om nån undrar så är det ju det som är det svåra. Hunden är inga problem men det finns nån i detta huset som tror att Frodo är hur lydig som helst och att man alltid kan ha honom lös osv. Vi har honom väldigt ofta läs och på sista tiden har det varit nästan alltid faktisk. Problemet som kan uppstå då är att man själv inte alltid är lika fokuserad. Hunden flyter ut lite här och lite där, man blir inte lika noggrann och konsekvent som man brukar vara och tro mig det märker hunden!!! Så nu får det bli till att ta i med hårdhandskarna igen..gå med lina i skymmingen vid viltstigarna och korrigera eventuella feltramp. Sen kanske det är dags för lite nosarbete med för nu var det onekligen ett tag sen sist...vem orkar lägga spår i skogen i den hetta som har varit den sista tiden...inte jag iallafall!

1 kommentar:

  1. Åh, vi kan lägga spår nästa vecka när jag kommer hem? Det hade varit skoj tycker jag :) Och så träna lydnad och sånt.
    Typiskt att hunden sticker när karln går med honom! Goliat stack också, men för mej, igår. Han var borta i cirka 5 minuter och när han kom tillbaka var han precis svart, HELA HUNDEN, av lera. Men trött var han ju i alla fall... eh... ja, nu blir det hårdhandskarna här med!

    SvaraRadera