torsdag 29 oktober 2009

Träningsschema


Till sommaren är målet för mig och Frodo att har klart hela programmet i lydnadsklass ett och tävla...huuhuhuuuu...om jag törs vill säga. För att komma dit har jag nu lagt upp ett träningsschema så att alla momenten tränas under en vecka. Ibland är det faktiskt lätt att bara träna på det som är kul och går bra istället för att träna på det man inte kan. Nu kommer det att bli lättare att se vad vi kan och vad vi behöver träna mer på. Idag tränade vi på hopp över hinder, inkallning och apportering. Allt gick bra men framförallt apporteringen var kul. Frodo viftade på svansen och t.o.m tjuvstartade...det ni det hade jag inte trott för några månader sen=) Nu återstår bara att få honom att förstå att han ska hålla apporten i munnen tills jag säger till. Det kommer nog att ta ett tag men jag skyndar långsamt eftersom jag tror att det kommer ge bättre resultat om vi verkligen arbetar in detta moment grundligt, speciellt eftersom det finns klasser även efter LP1...jah man kan ju få drömma lite iallafall

Inkallningens första stapplande steg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar