lördag 3 oktober 2009

Jaktmässa

Idag blev det en liten utflykt till Nyängsstugan för att kika lite på en mini jaktmässa som hölls där. Den som vill kunde prova på att t.ex skjuta lerduvor eller så kunde hunden få möta en vildsvinsattrapp. Min plan var att bara vara där och kika samt skottträna Frodo. Cissi och hennes hund Goliat följde också med och det var bra eftersom Goliat är skottfast. Hursomhelst så pangade de på ganska rejält och Frodo tyckte väl inte att det var sådär jättekul. Men vi gick omkring litegrann och han fick nosa och äta miljarders med korvbitar som jag kastade hejvilt runtomkring mig. Tur att jag var så upptagen med korvkastningen att jag inte såg hur alla jägare med förakt tittade på mig och min lilla vovve...i deras hjärnor fanns bara en tanke...GODISAUTOMAT!!! Nejdå...de tänkte säkert på nåt helt annat...typ vad kul att det kommer hit två tjejer med varsin hund...det verkar seriöst.
Jo så var det ju skotträningen...det gick faktiskt bättre och bättre. Vi bestämde oss för att gå en liten sväng och medan vi gick blev Frodo mer och mer avslappnad. Han var inte helt avslappand och helt bekväm i situationen men han kunde hantera det på att bra sätt och behövde inte fly med svansen mellan bena så fort ett skott gick av.

Cissi tror iallafall inte att det kommer bli några större problem att träna bort det hela. Speciellt inte om han samtidigt får göra det han gillar bäst...spåra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar