tisdag 13 oktober 2009

Harry, den perfekta hunden?

När jag kom upp på eljuspåret möttes jag av den bekanta synen, solen som strilar genom trädkronorna, daggen som blänker likt kristaller och så helt plötsligt Harry! Nu är det tydligen så att min katt tror att han är en hund. Han umgås ju faktiskt mest med hundar så det är kanske inte så konstigt att det har blivit så. De sista gångerna när jag ska gå ut på promenad har han velat följa med. Jag blir ju orolig att han ska bli påkörd så jag bär in honom i huset och låser. Han försökte t.o.m följa med mig när jag joggade även fast det var mörkt och regn. Idag hade jag redan gått en bit när jag upptäckte min jamande kompanjon så jag bestämde mig för att se hu långt han skulle följa med. Nu gick jag ju på eljusspåret så det finns ingen farlig väg i närheten, risken var ändå minimal. Jag knallade på och Harry håller sig inom en femmeters radie hela tiden. Ibland går han framför, ibland går han bakom. Kommer han för långt före (typ 5 meter) stannar han och väntar på oss. Han traskasde med mig och Frodo runt hela eljusspåret som är ca 2km. Jag filmade en liten snutt med mobilen så kvalitén är tyvärr inte den bästa...men han är så oerhört söt o go min lilla katt...ehh nej ursäkta hund

Harry och Frodo på promenad

3 kommentarer:

  1. Haha! Mirja hade också alltid med sin katt på promenaderna och här omkring går det också med katter på hundpromenader :) Det är ju asgrymt! Han behöver dessutom röra på sej tyckte jag det såg ut som sist ^^ (åh, vad jag längtar hem när jag ser vägen!)

    SvaraRadera
  2. ja motionen är nog bra för Harry...han är ju en aning trind

    SvaraRadera
  3. Vad roligt sofia, nu har du tre vänner med dig haha! Han är ju lite frän harry, icke att göra sig av med! Öjje kom förbi med en bitring, som du nog vet, tackar! Den funkar bra, ni får tillbaks den sen, ngt slemmig.

    Puss på dig mästerkocken!

    SvaraRadera