lördag 10 oktober 2009

Skotträningen och lite till

Jag försöker att vänja Frodo vid ljud under spårningen. Nu sist fick Cissi följa med i spåret och smälla ballonger strax innan spårslutet. Haha det blåste som bara den och hon hatar ballonger...det var ganska kul. Hursomhelst så var det inga problem med det ljudet men det blev inte heller så högt eftersom det mesta blåste bort. Syrran och Cissi gick också lite spår med sina hundar och det är alltid lika intressant att titta på hur olika hundar jobbar. Snart tror jag även att det är dax för lite personsök med Frodo.

Igår tränade vi också lite hopp över hinder och det var riktigt kul. Vi har ju övat lite på det momentet inomhus men aldrig ute utan koppel. Det vågade jag mig på igår och det gick riktigt bra även fast Harry (katten) satt precis vid hindret och retades=)
Apporteringen jobbar vi vidare på. Målet för nästa vecka blir att apporten alltid ska hamna i min hand och om han fattar det ska jag avancera till att han får plocka upp apporten för att sedan ta några kliv och lämna den till mig.

Trevlig helg folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar