tisdag 27 oktober 2009

En weekend utöver det vanliga

Här har det varit tyst ett litet tag och det beror på att jag och min man har varit bortresta. I Fredags tog vi båten till Tallin tillsammans med min kära pluggkompis och hennes sambo. Vi hade det så trevligt att vi t.o.m sjöng kareoke till mestadels vår egen förtjusning skulle jag tro=)

I Tallin strosade vi runt i gamla stan och åt på en medeltidsresturang som var väldigt verklighetstrogen. Lokalens stenväggar var målade i medeltidsmönster och draperade med tyger. Borden och bänkarna vi satt på var i grovt trä och maten serverades på karamikfat. Drycken dracks ur bägare och förätten, torkat renkött, servarades i en liten linnepåse. Personalen hade på sig medeltidsdräket och några spelmän satt och spelade musik. Olde Hansa heter stället och man måste boka låååångt i förväg om man ska få ett bord!!!

Aaron fick stanna hemma hos mormor och morfar och Frodo fick ta semester hos sin mamma och syster på Hjerpvikens.

Vilken tur att man är omgiven av så snälla och hjälpsamma människor så att man kan åka iväg sådär. Fast jag måste ändå erkänna att resans höjdpunkt var att få komma hem igen. Krama Aaron, hämta Frodo och komma tillbaka till vardagen igen=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar