onsdag 7 oktober 2009

Föremålsintresset?

Jag och Frodo ble vi instruerade av Cissi i upplet. Vi gjorde en doftruta, det vill säga att vi knallade runt i en kvadrat så att vår doft fastande där. I rutan la vi olika föremål för att se om Frodo skulle markera något av föremålen. Det gick väl sådär. Han spårade verkligen och höll sig innanför rutan vilket var häftigt att se. Föremålen fattade han inte alls vad han skulle göra med. Tanken är ju att han ska hämta dem till mig. Tillvidare får vi nog jobba lite mer på hans föremålsintresse och på att avlämna saker till mig. Det var iallafall en rolig aktivitet som jag ska träna vidare på...fantastiskt praktiskt en dag är man t.ex inte orkar göra så mycket annat!

Idag blir det nog lite spårning med blod och klöv för hela träningsgänget. Jag ska då försöka mig på lite skottträning i spåret och det ska bli kul att se hur det går.

Sen kommer förhoppningsvis Öyvind hem idag också...det kan hända att han blir försenad tills imorgon allt står och faller på hur mycket oväder det är i Norge. Hoppas han kommer idag!

Trevlig dag på er!

1 kommentar:

  1. Välkommen hit någon dag.. Det är inte så ofta besök här, konstigt nog, jag som trodde att jag var så rolig att hänga med. Men du ska iunte ha dåligt samvete för det ;)

    Kram, amanda

    SvaraRadera