torsdag 14 oktober 2010

Underbar dag!



Efter att ha jobbat några timmar på förmiddagen fick jag ett telefonsamtalfrån min man, "vi är påväg till skogen för att grilla korv, ska du med?". Jag styrde kosan hemåt bytte om till rökdykarvänliga köäder eftersom jag och brandrök har ett intimt förhållande till varandra fast det ärmest innerligt från rökens sida själv kunde jag gärna slippa. Hursomhelst så möttes jag asv man,barn, hundar och strålande solsken uppe i skogen. Det är verkligen härligt att vara ute!





Annars har det blivit lite spontanapportträning här hemma. Det hela börjde medatt jag rullade äpplen till Giggs som han började lyfta upp i munnen. Detta berömde jag och kom han då på berömmet fram till mig fick han ännu mer beröm plus att ett nytt äpple rullades ut. Vi körde den lilla leken i några vändor med att ganska bra resultat. Den leken ska jag fortsätta att leka med honom för en icke apporterande ras kan ju behöva all uppmuntran som kan ges på det området. Frodo fick också lite lek och aportträning idag och det var skitkul tills han pinkade på frisbeen!!! Sen ville han inte gå i närheten av den=) jaja så kan det gå ibland!

1 kommentar:

  1. Dina röda killar passar väldigt bra ihop, ni ska inte behålla honom? :)
    Kul med en apporterande pinscher, det bådar gott inför tävlingslydnad. Men usch på Frodo som kissar mitt i leken!

    SvaraRadera