onsdag 6 oktober 2010

Här rullar det på

Dagarna bara går och går just nu. Valpen Giggs miljötränas så det står härliga till. Det är katter, hundar, människor, hästar, barn, skogen, stan, bilåking. Han är riktigt följsam än så länge, kankse beror det på att han fortfarande är lite ny här hemma. Öyvind håller på att lära honom sitt och detta har lett till att Giggs spontansätter sig lite nu och då t.ex när vi ska gå in innan jag öppnar dörren. Han är allt en liten gentleman. Hans egenskaper skulle nog passa alldeles utmärkt till nån form av hundsport, lydnad, agility,bruks, freestyle.

Frodo då...honom glömmer vi inte bort! Vi tränade drag igår. Jag sprang efter honom och det gick fort kan jag lova. Vi tränade på höger och vänster kommandon och på tempoväxlingar. Han älskar verkligen att springa! Har även tränat lite lydnad lite nu och då. Tog med en dummy ut på morgonpromenaden, den fick han bära lite på samt apportera. Frodo börjar verkligen bli bättre på apportering och föremålsintresset bara ökar...jippie. För Frodos del gör en ny hund i huset at han kämpar lite extra för uppmärksamheten. Han blir lite busigare helt enkelt. För några dagar sen körde han pinscherrus upp och ner för en liten backe hur länge som helst...toker!

Det är så trist att min kortläsare inte fungerarmen förhoppningsvis får jag tillbaka min dator snart...reparerad o allt!

1 kommentar:

  1. Hihihi, så Frodo har levt upp sen Giggs kom till familjen? Vad roligt! Jag hoppas att Goliat reagerar likadant när min valp kommer hit :)
    Jag har tingat den nu! Höghedens Stormvarning kommer han att heta i stamtavlan, jag fick välja mellan dom hon hade registrerat :)

    SvaraRadera