lördag 23 oktober 2010

Störningsträning

Idag gick jag till grannens fårhage för att träna lite. Jag har ju pratat om det i en evighet men aldrig fått tummen ur. Så idag knatade jag bara ner och frågade om det var ok att träna lite där, Frodo skulle ju självklart vara kopplad så att jag kunde avbryta om han skulle få för sig att äta upp ett får eller två=) Efter dagens träning kan jag konstatera att får kanske inte är nån jättesvår störning för Frodo men träning är ju alltid bra. Han gjorde några lekinviter mot några av fåren som var modiga nog att gå ända fram och nosa lite men trots det kom han när jag ropade. Ja vi imponerade faktiskt lite på fårägarna som stod och tittade på. De undrade om jag inte kunde ta och valla fåren lite men jag sa att "Frodo har nog inte anlag för vallning". Om fåren ville skulle han nog gärna leka med dem eller jag dem.

Jag ska gå tillbaka och träna mer med Frodo i fårhagen. Idag tränade jag stanna, passivitet, inkallning och förbud och det gick bra. Nästa gång blir det med långlina eller lös beroende på hur bra det går men samma övningar. Förresten är detta inlägget skrivet från min alldeles egna favoritdator som nu är hemma från reparationen! Yes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar